Kvůli svým webům české firmy přicházejí o stamiliony

16. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webnode)
Vlivem minimální či dokonce žádné aktualizace prezentace svých služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Z analýzy podnikatelských webů, kterou provedla společnost Webnode, vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby.

Význam webové prezentace si uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v České republice webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik Webnode je poněkud horší situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.

Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si často nechají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Na tom by nebylo nic špatného, ale již se nestarají o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek. Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší podnikatelům nové zakázky. „Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat, a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu,“ uvedl Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácí na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.

Podobné články

Ricoh nabízí interaktivní tabuli s technologií IBM Watson

8. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ricoh)
Interaktivní tabule Ricoh Interactive whiteboards (ITW) využívá inteligenční a hlasové technologie Watson od IBM a přináší do světa meetingů možnosti jako reakce na hlasové příkazy, zaznamenávání Čtěte více

Epson uvedl na trh širokou škálu projektorů

23. 1. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Epson)
Společnost Epson představila nové business projektory, které umožňují prezentovat nejen v kanceláři, ale i v terénu. Uvedla také novou řadu projektorů pro spolupráci a chytré prezentace ve firmách a Čtěte více

Kobe uvedlo na trh fotoobraz FrameXX Home 270 pro domácí použití

23. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kobe)
Fotoobraz FrameXX Home 270 si zachovává funkční vlastnosti řady FrameXX (dříve i-Frame), je však menší, levnější a svými vlastnostmi cílí na domácnosti a koncové uživatele. Čtěte více