Kdo a kdy se o vaši firmu zajímal?

19. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Imper CZ)
V roce 1985 uskutečnil John Patterson první zaznamenaný tzv. cold call, ve kterém naslepo zkoušel oslovovat potenciální zákazníky s nabídkou svých služeb. Ačkoliv od té doby uplynulo více jak 100 let, tak pro mnoho podnikatelů je to stále jediný způsob kontaktování klientů. Jde to však i jinak a lépe.

Internet je místo s oceánem dat, které čekají jen na to, až je někdo využije. „Představte si, že jste firma zabývající se úklidem kancelářských prostor. Rozesíláte newslettery, voláte svým bývalým klientům a připravujete speciální nabídky. Zkuste se však vžít do role poptávajícího. Projíždíte weby úklidových služeb a děláte si rešerši. Během několika dnů se vám jedna z nich ozve a nabídne skvělou akci. Byznys je na světě,“ řekl Jaroslav Holý, marketingový manažer společnosti Imper CZ zabývající se vyvíjením služeb pro sledování firemních dat v reálném čase.

Díky moderním internetovým řešením jakým je například Leady můžou firmy jednoduše sledovat, jaké společnosti se dívaly na jejich stránky. Je to jednoduché. Pomocí kódu, který je umístěn na stránkách společnosti a databázi 100 % firem v České republice lze snadno poznat toho, kdo na stránky přišel. „Díky tomu mohou firmy zaměřené na B2B sektor mnohem lépe cílit a rychle tak dosáhnout zvýšení ROI v řádu týdnů a akvizic i o 20 % za měsíc,“ doplnil Holý.

Společnosti si této výhody začínají všímat. Podle Holého má nyní jejich software přes 1 700 instalací. Výhoda oproti konkurenci prý spočívá v tom, že každé tři měsíce telefonicky ověří 100 % firem z databáze. Práce s daty však nemusí fungovat jen k akvizici nových zákazníků, ale také k ověření funkčnosti komunikačních kanálů. „Pokud se společnost rozhodne a zaplatí si PR článek na zpravodajském nebo odborném webu, může pomocí Leady.cz rychle zjistit, jak veliký měl účinek a kolik přivedl návštěvníků. Podobně lze vyhodnotit například i účast firmy na veletrhu. Díky porovnání vizitek s tím, kdo na vaše stránky přišel, můžete ihned zjistit, zda jste při firemní prezentaci byli úspěšní,“ uzavřel Holý.