Katalogové portály pomáhají oslovit zákazníky

11. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Službomat.cz)
Češi si oblíbili nakupování přes internet, což se týká nejen zboží, ale i služeb. Lidé pro orientaci v široké nabídce stále více využívají katalogové portály. Živnostníkům to umožňuje jednoduchou propagaci a možnost oslovit více zákazníků a nabízí doplňkové služby, jako je možnost hodnocení či přímou rezervaci služeb.
Foto: SXC.hu

Stále větší oblibu nakupování na internetu potvrzují současné průzkumy. Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nakupují na internetu pravidelně téměř tři čtvrtiny populace. Internet k nákupu nikdy nevyužily pouze tři procenta aktivní internetové populace.

Pryč jsou časy, kdy katalogový portál firmám nabízel pouze stránku s prostorem, kde firma uvedla své kontakty. Lidé i živnostníci žádají víc a trh na to musí reagovat. Přesto jsou v nabídce současných portálů stále velké rozdíly. To potvrzuje například firma PC Pohotovost, která je zapsaná na zhruba 30 různých portálech. „Ze zkušenosti víme, že je velmi důležité přehledné řazení firem. Některé portály zákazníky matou a ti pak odcházejí. Za naprostou samozřejmost dnes považujeme bezplatný zápis, což ještě nedávno nebylo vůbec běžné,“ řekl Jiří Larva z firmy PC Pohotovost.

Bezplatný zápis začínají postupně nabízet i další hráči na trhu (nedávno například lídr trhu Firmy.cz) a stal se trendem, který spustily nové, progresivní weby. Vyhledávací portál Službomat.cz nabídl bezplatný zápis živnostníkům hned od svého vzniku, a slavil s tím velký úspěch. „Zvykem bylo platit i za pouhé přidání fotografií nebo širší popis společnosti, což nám přišlo nesmyslné. Nabídli jsme proto živnostníkům a firmám plnohodnotný bezplatný zápis, platí se tak pouze v případě, když chce živnostník na našem webu mít reklamu nebo být ve vyhledávání na předních místech. Živnostníci a firmy tak nemusí platit paušály a můžou si samy regulovat své investice,“ vysvětlil ředitel společnosti Službomat Vojtěch Lambert.

Co by měl dobrý portál umět?

Kromě bezplatného zápisu je zákazníky i živnostníky důležitá databáze kontaktů. Paradoxně u portálů, které disponují statisíci kontaktů, to může být kontraproduktivní. „Je velmi důležité, aby databáze firem byla kvalitní. To znamená, aby šlo o ověřené kontakty, a ne jen sebrané údaje v co největším množství,“ vysvětlil odborník na e-commerce Jonáš Ornstein. Některé firmy na trhu se chlubí databází přesahující milion kontaktů, zkušenosti lidí i živnostníků však často poukazují na to, že tyto databáze jsou nepřehledné a obsahují velké množství neaktivních firem.

Nové katalogové portály začaly také nabízet možnost hodnocení, které má zákazníkům pomoct vybrat si tu nejlepší službu. Podobně pracuje například server YELP nebo portál Službomat, postupně se opět přidávají další firmy, přidání možnosti hodnocení avizoval také Seznam na svém portálu Firmy.cz.

Štítky: 

Podobné články

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více