Kam expandovat se svým e-shopem?

8. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oxy Online)
Provozujete e-shop a uvažujete o rozšíření působnosti i do zahraničí? S rozhodováním, kam a proč, vám pomůže studie společnosti Oxy Online, která se prostřednictvím podrobné analýzy online trhu v jednotlivých zemích EU snaží tuzemským provozovatelům elektronických obchodů usnadnit rozhodování o expanzi do zahraničí.

Na studii se podíleli specialisté na ecommerce z oXyShopu. Ondřej Klega, vedoucí konzultantů ve společnosti Acomware, která do ebooku přispěla zajímavostmi o některých trzích, ohodnotil její přínos slovy: „V České republice působí řada e-shopů, kterým se expanze do zahraničí vydařila. Pokud o ní firma přemýšlí, najde ve studii spoustu zajímavých informací o jednotlivých evropských trzích.“

Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu e-commerce v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních ecommerce trhů v EU. Pro tento trh je víc než kde jinde nutné navrhovat rozhraní eshopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé internetu.

Zajímavou obchodní příležitostí z hlediska e-commerce je Rumunsko, kde aktuálně působí na 4 500 e-shopů. Po ekonomické stránce země v posledních letech rychle roste a s tím souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok přibylo zhruba 1 000 e-shopů.

„Z pohledu on-line obchodování velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumunsku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek z oXy Online.

Běžným cílem tuzemských e-commerce subjektů je Slovensko. Zdejší trh je sice menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj značně jednodušší. Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se na těchto trzích e-shopeři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Studii si můžete zdarma stáhnout zde.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více