Ježíšek i letos „přijde z internetu“

3. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 90 % dotázaných letos nakoupí část dárků pro své blízké na internetu. Z toho více jak třetina zde pak pořídí více než 75 % dárků a utratí přes 8 000 korun. Online obchod volí z důvodu většího výběru (31 %) a možnosti nakoupit z pohodlí svého domova (24 %). Rychlost doručení a cena jsou těmi rozhodujícími faktory, proč lidé nakoupí v daném e-shopu. Při vánočních nákupech se pak lidé nejvíce obávají poškozeného zboží a pozdního doručení.
Foto: Freeimages.com

Vánoční nákupy jsou pro maloobchodníky hlavní sezónou, a to jak pro kamenné prodejny, tak i e-shopy, které získávají na populárnosti. Letos bude přes internet nakupovat 90 % dotázaných a 35 % lidí pořídí více než 75 % dárků on-line, dalších třetina 50 - 75 %. Za vánoční nadílku se chystá utratit 38 % lidí více než 8 000 Kč a mezi 4 000 až 8000 Kč pak 27 %. Obliba internetových obchodů rok od roku roste. Pro mnohé je to právě větší výběr a možnost nakoupit z domova bez nutnosti se někde tlačit s ostatními. Dalším důvodem je čas (17 %) a v neposlední řadě i cena (12 %). „Při výběru e-shopu stále přetrvává jistá nedůvěra, proto většina (69 %) nakupuje v ověřených nebo doporučených obchodech,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Před prvním nákupem v novém e-shopu rozhoduje více faktorů. Rychlost doručení (32 %), cena (26 %) a předchozí dobrá zkušenost (22 %) jsou těmi hlavními. „Před prvním nákupem v daném internetovém obchodě čtou lidé recenze ostatních, a pokud získají pocit, že je něco v nepořádku, pak raději jdou jinam. „Internetová komunita je nesmlouvavá, a pokud není zákazník spokojený, pak o své zkušenosti rád informuje ostatní. V Čechách je mezi e-shopy veliká konkurence a čeští klienti jsou nároční, řekl bych, až rozmazlení,“ okomentoval Miroslav Uďan.

V souvislosti s nákupem vánočních dárků na internetu se letos lidé nejvíce obávají poškozeného zboží (34 %) a pozdního doručení (32 %). Rychlost je právě jednou z věcí, kterou zákazníci ocení. Většina chce mít doručené zboží do tří dnů.

„Pro letošní vánoční nákupy v e-shopech využívají letos lidé více i mobilní zařízení, jako jsou mobilní telefony a tablety. Dárky tak vybírají a nakupují ve volných chvílích, například v MHD apod. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o cca 20 % a domnívám se, že s blížícím se Štědrým dnem, bude i počet lidí, kteří nakoupí přes mobil, stoupat,“ doplnil Miroslav Uďan.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více