Jaké jsou největší slabiny českých e-shopů?

28. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Při nákupech v e-shopu hodnotí lidé stále více kritérií, už to není jen cena nebo bezproblémové doručení zboží. Zásadním problémem českých e-shopů je dle 29,5 % dotázaných špatná a nepružná komunikace. Nemoderní design pak uvedlo 22 % a nedostatečně popsané a nekvalitně vyfocené zboží 18,5 %.
Foto: Freeimages.com

Jistým hendikepem e-shopu je skutečnost, že zákazník nestojí tváří v tvář prodavači, který ihned odpovídá na jeho dotazy. „Proto je důležité kvalitně komunikovat všemi možnými kanály. To bohužel stále velké procento e-shopařů neumí. Jak ukázal náš průzkum, přes 29 % lidí toto vidí jako velký problém. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů nesplňují,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Vzhled e-shopu je důležitým kritériem, zda v daném obchodu stráví zákazník více času a hlavně zda tam také nakoupí. Dle 22 % lidí je právě design slabým článkem českých on-line obchodů.

V kamenných obchodech si lidé mohou zboží osahat a prohlédnout. V e-shopu tuto funkci suplují fotografie a popisky. Zde je potřeba dle 18,5 % dotázaných zapracovat. „Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde,“ doplnil Miroslav Uďan.

Pokud zákazník jednoduše a rychle nenajde to, co hledá, odejde. Základní pravidlo slyšel asi každý e-shopař, přesto to 14 % dotázaných vnímá jako častý problém. Nelogicky uspořádaný obchod zaručeně odradí potenciální zákazníky. Achillovou patou českých e-shopů je v neposlední řadě nedodržení deklarovaných dodacích lhůt. S tím má problém sedm procent lidí.

(V on-line průzkumu odpovědělo 900 lidí.)

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více