Jak udržet tržby e-shopu i v letních měsících

15. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
V prodejích e-shopů se odráží řada faktorů včetně ročního období. Nejsilnější je období kolem Vánoc, naopak léto je nejslabší, a to o 9 % v porovnání s průměrným měsícem. Nicméně stoupající poměr nákupů přes mobilní zařízení tento mírný propad pomalu snižuje. Existují určité způsoby, jak si pomoci.
Foto: Freeimages.com

Léto je vzhledem k dovoleným a pěknému počasí do jisté míry obdobím, kdy mají e-shopy nejnižší tržby. „Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky. Důraz by měl být kladen na sociální sítě a kvalitní e-maily, které všichni sledujeme i na dovolené,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Více než kdy jindy je v létě je pro e-shop důležité, aby měl kvalitní mobilní verzi, ideálně responzivní, která se přizpůsobí rozměrům tabletu i telefonu. Hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky jsou především sociální sítě. Důraz by měl být kladen na aktuální informace o nových produktech a slevách včetně kvalitních fotografií. Samozřejmostí jsou rychlé reakce na dotazy zákazníků. Kvalitní newslettery jsou dalším vhodným způsobem, jak se v tomto období připomenout, protože e-maily si kontroluje pravidelně každý. Ideální je nabídnout zákazníkům letní zboží nebo služby. Nehledě na období, slevy jsou vždy ze strany kupujících vítány. Rozhodně platí, že čím je interakce mezi zákazníkem a e-shopem intenzivnější, tím je větší pravděpodobnost, že si v daném obchodě něco koupí.

Letní období by také e-shopaři měli využít pro přípravu na vánoční nákupy, které v on-line obchodech začínají na přelomu září a října. To znamená analyzovat předchozí rok a připravit si plán, jak nejlépe zvládnout ten letošní. Samozřejmostí je moderní, fungující e-shop, který je pro zákazníky přehledný.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více