Jak může automatizace uvolnit obchodníkům ruce

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Onlio)
Obchodní úspěch dnes nestojí jen na kvalitě výrobku. Zásadně ho ovlivňuje i obchodní strategie podpořená informačním systémem pro řízení obchodu. Vítězí obchodníci s jasným sdělením a kontrolou nad svými aktivitami, které spravují ve výkonném systému pro řízení vztahů se zákazníky. CRM dnes pomáhají obchodníkům automatizovat jejich každodenní aktivity, řídí rutinní úkoly a včas připomenou deadliny.

Základem úspěšného obchodu byl vždy kvalitní produkt za konkurenceschopnou cenu a komunikační umění obchodníka. To už ale dávno nestačí. Je nutné mít také správnou a propracovanou obchodní strategii a využívat kvalitní informační systém. Dokonce nestačí již ani jen základní CRM (Customer Relationship Management) systém. S obrovským nárůstem dat, nutným personalizovaným přístupem, s množstvím schůzek a potřebnou proaktivní zákaznickou péčí již není v silách obchodníka zvládat bezchybně svou agendu bez vyspělého CRM systému s nástroji automatizace. Dokáže s ním ušetřit až 75 % svého času například při přípravě obchodních smluv vyhledáním potřebných informací v systému do jedné vteřiny. Navíc pokud eviduje záznamy z jednání, plánuje své aktivity a vyřizuje e-maily ručně s pomocí tabulek, lehce na některý úkol v záplavě administrativy zapomene a firma může poměrně jednoduše přijít o atraktivní příležitosti.

CRM ví o klientovi všechno

Pokročilý CRM systém by měl mít srozumitelné rozhraní a veškeré činnosti, které obchodník i jeho manažer potřebují ke své práci, by se měly agregovat pouze na jednom místě. Lze v něm plánovat schůzky, tvořit prodejní sekvence s navazujícími úkoly a další pro obchodníky nezbytné aktivity, psát e-maily a připravovat je v předpřipravených personalizovaných šablonách, telefonovat a tyto hovory zaznamenávat jak v hlasové, tak v textové podobě. Kvalitní CRM umí zaznamenávat kompletní auditní stopu veškeré komunikace a uživatelské interakce a obchodník tak má vždy přesnou informaci o prioritách klienta a v jakém stadiu se zakázka nachází. To vše využívá pro svůj úspěch a manažer pro vyhodnocování nastavených KPI. „CRM systém je centrálním místem pravdy pro veškerou obchodní komunikaci. V současné době velká část marketingových aktivit probíhá v online prostoru a pro následnou komunikaci s klientem je potřeba, aby obchodníci věděli, na jaký konkrétní produkt či nabídku a kde konkrétně lidé při poptávce reagovali,“ vysvětlil Pavel Nykl, obchodní ředitel softwarové a poradenské společnosti Onlio s tím, že k tomu přesně slouží nástroje CRM automatizace.

Automaticky, včas a bezchybně

Český trh nabízí celou řadu CRM systémů, nicméně jejich výbava se výrazně liší a funkce automatizace procesů nebývají standardem. Kromě shromáždění a vyhodnocování dat o klientovi toho nabízí mnohem víc. Na základě uživatelsky definovaných pravidel se v přesně určeném okamžiku začínají na pozadí systému odehrávat akce, které má systém udělat. Může jít například o automatické přidělení obchodní příležitosti konkrétnímu obchodníkovi, vytvoření aktivity v jeho kalendáři, odeslání automatického děkovného e-mailu a podobně. V průběhu komunikace s klientem pak může automatizace vytvářet upomínky a obchodník tak nemusí myslet na to, že má zákazníka v určitý okamžik, například když končí zkušební doba produktu, kontaktovat. Také díky automatizaci lze předem známých situacích odesílat data do dalších systémů. Například, když se příležitost změní v opravdovou a smluvně zajištěnou zakázku a je třeba začít objednávat komponenty pro výrobu předmětu zakázky. A to vše šetří obchodníkův čas a firmě náklady.

Podobné články

Jaké benefity frčí ve světě jedniček a nul?

29. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: smitio)
Finanční ohodnocení a oblast benefitů jsou podle průzkumu spolčnosti smitio při rozhodování o nové pracovní pozici podstatné pro 20 % „ajťáků“ a 27 % „ajťaček“. Vedle klasických požadavků, jako je časová flexibilita, neomezená dovolená nebo špičkové technologické vybavení, se objevuje i řada bizarností. Čtěte více

Kolik berou „ajťáci“ v Česku?

15. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Smitio)
Hlad po počítačových expertech v Česku neustává. Podle průzkumu společnosti Smitio z letošního března plat IT specialistů vysoce převyšuje český průměr – pohybuje se kolem 75 tisíc korun měsíčně. Špičky ve svém oboru si při nástupu do nové firmy mohou říct i o 200 tisíc. Platy „ajťaček“ jsou v průměru o 15 tisíc nižší. Čtěte více

Acronis MSP akademie přidává 19 nových modulů a více než sto videí

12. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Acronis rozšířila platformu Acronis MSP Academy, jejímž cílem je umožnit poskytovatelům řízených služeb maximálně využívat nových znalostí a dovedností na neustále se vyvíjejícím IT trhu. Nejnovější rozšíření zahrnuje 19 nových modulů a více než 100 videí poskytujících špičková obchodní a technická školení. Čtěte více

Poptávka po specialistech na AI raketově roste. Meziročně dokonce o 60 %

23. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Deel)
Dovednosti spojené s AI dominují poptávkám na pracovním trhu. Z interního průzkumu společnosti Deel, který probíhal od září 2021 do září 2023, vyplynul obrovský nárůst zájmu o experty na AI. Podíl pracovníků, kteří se přímo zabývají využitím AI, softwarovým inženýrstvím a datovou analýzou, najímaných prostřednictvím platformy Deel, za poslední rok vzrostl o 60 %. Čtěte více