Infografika: Kdo vlastní české e-shopy?

3. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Shoptet.cz)
Jsou e-shopy doménou mužů, nebo žen? Je internetové podnikání hlavním, či vedlejším zdrojem příjmu pro jeho majitele? Jsou majitelé e-shopů spíše z mladší, střední, či starší generace?

„V roce 2012 jsme provedli průzkum Stav e-commerce v ČR v roce 2012, který potvrdil, že Česká republika je v Evropě e-shopovou velmocí. Tentokrát jsme se pustili více do hloubky a chtěli jsme zjistit, kdo za e-shopy vlastně stojí,“ řekl Miroslav Uďan, CEO, Shoptet.cz.

Průzkum provedený na vzorku 1 600 respondentů odhalil, že typickým majitelem e-shopu je obvykle muž, žena, coby zakladatelka a majitelka e-shopu tvoří pouhou třetinu. Další typický znak pro majitele e-shopu je jeho věk: 26 – 35 let. Pokud bychom rozšířili sledovanou hranici až do věku 45 let, vejde se nám do tohoto věkového mantinelu přes 72 % majitelů e-shopů. „Jen málo jich naopak najdeme ve věkové kategorii 56 let a více. Práce s internetem a technologiemi tu starší generaci jednoznačně znevýhodňuje. Na druhou stranu je velmi zajímavý trend ve věkové kategorii 15 – 25 let. Ta tvoří necelou pětinu všech majitelů e-shopů. Nedá se s jistotou říci, že nám tu rostou noví Zuckerbergové, co se ale říci dá, je fakt, že mladá generace bere podnikání, které internet umožňuje, vážně a své první podnikatelské zkušenosti získává již brzo,“ komentoval výsledky Miroslav Uďan.

Skutečně je svět e-shopů především doménou mužů?

Skrývají čísla z průzkumu nějakou zajímavou skutečnost? Miroslav Uďan říká, že čísla mohou někdy přece jen klamat. „Máme mnoho klientů – mužů, kteří zakládají e-shop svým jménem, ve skutečnosti však podnikání e-shopu řeší jejich ženy,“ vysvětlil Miroslav Uďan. Ty totiž mnohdy mívají obavy, že založení e-shopu je složitá věc, která vyžaduje specifické technické znalosti, a proto tento proces nechávají na svých mužských protějšcích. „Z našich statistik je zřejmé, že podíl žen, zakládajících e-shopy, pozvolna roste, muži však této oblasti stále dominují. Ženy se ale rychle učí a máme tu i několik případů úspěšných rodinných firem, které sice zakládal muž, otěže pak ale převzala žena, která dokázala vybudovat natolik silné zázemí, že jí mnohdy muž do e-shopového byznysu následoval,“ doplnil Miroslav Uďan.

Ne jen jeden „vedlejšák“

Ekonomická situace nutí stále více lidí v České republice hledat ke svému hlavnímu zdroji příjmu ještě přivýdělek, který by navýšil rodinné rozpočty v kolonce příjmů. Pokud se tedy podíváme na účel provozování e-shopů, zjistíme, že pro 2/3 dotázaných je provozování e-shopu vedlejší činností, pro pouhou třetinu pak skutečně představuje hlavní příjem. Navíc je pro pouhou třetinu e-shop jediným podnikáním, většina majitelů e-shopů potvrzuje, že se nejedná o jejich první podnikatelský počin, ať už v prostředí internetu či mimo něj.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Infografika: Česká e-commerce zažila rekordní druhý kvartál

9. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliardy, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období. Čtěte více

Vánoce v e-shopech překonaly rekordy

1. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Předvánoční shon se podepsal i na počtu online objednávek. Podobně jako předešlý rok se Češi do nákupů nejvíce „opřeli“ zhruba dva týdny před Vánoci, konkrétně 11. prosince. Kromě vyšší průměrné hodnoty objednávky se podle statistik ceska-ecommerce.cz očekává i rekordní roční obrat okolo 119 miliard korun. Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Vždy aktuální přehled o elektronickém obchodu přináší Ceska-ecommerce.cz

8. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Společnost Shoptet ve spolupráci se Zboží.cz spustila portál, který v reálném čase monitoruje počet online obchodníků, obraty, nejprodávanější zboží a jiné veličiny. Protože na řešení Shoptet běží čtvrtina všech českých e-shopů, jde o nejkvalitnější a nejucelenější informace zkoumající stav elektronického obchodu u nás. Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Máte e-shop? Začněte se připravovat Vánoce..

1. 9. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože největší nápor na internetové obchody přijde až za několik týdnů, většinou na přelomu listopadu a prosince, je dobré se na něj včas a kvalitně připravit. Čtěte více