Infografika: Jak správně na marketing

16. 7. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Máte e-shop? A jste si jistí, že investujete do internetové reklamy efektivně? Jsou návštěvníci webu, na kterých inzerujete, skutečně vašimi potenciálními zákazníky? Podívejte se, zda se vyplatí investovat do internetových katalogů, srovnávačů zboží a newsletterů.

Nejvíce návštěv na firemní webové stránky zasílají vyhledávače, následované návštěvami, které zadají adresu webu přímo či přes záložky. I přesto, že investice do přímých nákladů na internetovou reklamu (kampaně) jsou obecně nejvyšší, jejich podíl na celkové návštěvnosti naopak nejmenší.

Od roku 2010 je stále významnější v podílu návštěvnosti na firemních webových stránkách vliv vyhledávačů a kampaní (bannery, PPC, e-mailing, apod.). Naopak se snižuje podíl na celkové návštěvnosti z odkazujících stránek a nejvýrazněji klesá podíl přímé návštěvnosti, tedy těch návštěv, které zadají webovou adresu přímo, či přes záložky oblíbené.

• návštěvnost z vyhledávačů vzrostla o 2 %
• návštěvnost z kampaní vzrostla o 8 %
• přímá návštěvnost poklesla o 7 %
• návštěvnost z odkazujících stránek poklesla o 2 %

Jaké je chování návštěv z internetové reklamy na webových stránkách?

Nejvíce stránek si prohlédnou návštěvy z kampaní, přičemž z bannerů a ostatních forem internetové reklamy jde o číslo extrémně vysoké, průměrně 8,1 stránky, což může být vlivem úspěšných kampaní, které byly připraveny cílové skupině na míru.

Nejdelší dobu na stránce 3:34 minuty stráví návštěvy z e-mailingu (pravidelných e-mailových newsletterů). Nejkratší dobu na webu stráví průměrně návštěvy z placených reklamních systémů PPC 2:45 minut. Dobrých výsledků v tomto parametru dosahují návštěvy z bannerů a dalších kampaní, které na webu stráví průměrně 3:28 minut.

U návštěv z e-mailingů byly naměřeny nejlepší výsledky v míře okamžitého opouštění vstupní stránky (44 %). Návštěvníci jsou tedy dobře motivováni k setrvání na stránkách, naleznou tam to, proč na stránky přišli a zajímá je to. Průměrných hodnot dosahují návštěvy z PPC systémů, bannerových a dalších kampaní. V průměru opouštějí okamžitě vstupní stránku v 51 - 52 %.

Dle očekávání přichází nejméně nových návštěv na firemní weby z e-mailingu, což je v pořádku, protože by mělo být jejich cílem oslovovat stávající zákazníky a partnery. Nejvíce nových návštěv zasílají odkazující stránky a návštěvy z placených reklamních systémů PPC 47 %). Z bannerové a ostatní reklamy lze očekávat menší pouze cca 37 % nových návštěv.

Které servery přiváděly nejvíce návštěvníků?

Z médií, které firmy ke své prezentaci využívaly nejčastěji, zasílá nejvíce návštěv server Seznam.cz (1,9 mil.), Centrum.cz (1,8 mil.) a Heureka.cz (1,5 mil. návštěv). Další úspěšná média z pohledu reklamních investic pak zasílají méně než 0,5 milionu návštěv ročně. Z webu Super.cz přichází 490 tisíc návštěv, Novinky.cz zasílají 130 tisíc návštěv ročně, Blesk.cz 100 tis., Idnes.cz 85 tis., Ihned.cz 19 tis. a Csfd.cz necelé 2 tisíce návštěv na sledované firemní webové stránky.

Zdroje dat je 2 100 Google Analytics účtů a Effectix.com.

Štítky: 

Podobné články

Do čeho má e-shop investovat marketingové peníze?

13. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Přispějí k větší návštěvnosti e-shopu srovnávače cen, placené reklamní systémy či vylepšení SEO, zavedení newsletterů nebo práce se sociálními sítěmi? Vývoj chování návštěv ze sledovaných kategorií e-commerce pro vás připravil Effectix.com. Čtěte více

Za výhodnější umístění v Google Nákupy se bude platit

24. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Effectix.com)
Google oznámil zpoplatnění služby Nákupy. Možnost připlatit si za umístění ve srovnávači zboží by firmy mohly dostat ještě letos před Vánocemi. Čtěte více
Ukázka služby Google Nákupy

Google Nákupy zvyšují návštěvnost e-shopů

20. 3. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Effectix.com)
Effectix.com zveřejnil první statistiky k produktu Google Nákupy. Z průzkumu vyplývá, že srovnávač cen zboží Google Nákupy generuje českým e-shopům přibližně pět procent návštěvnosti pocházející z vyhledávání Googlu. Čtěte více