Infografika: Češi v e-shopech nakupují nejčastěji v pondělí

21. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Acomware)
Podle výzkumu Acomware Češi v internetových obchodech nakupují nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10.–12. hodinou. Nejvíce objednávek je uskutečněno z počítačů, které tvoří 93 % jejich tržeb.

Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu. V tomto případě jsou však již rozdíly mezi počítači a ostatními zařízeními (tablet, mobil) menší. Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC.

Výsledky ukazují na stejný vzorec chování napříč segmenty, časy a dny. Lidé jsou při svých nákupech ovlivněni prostředím, respektive denním rytmem, který je do značné míry u všech stejný. Stejně tak se ukazuje, že výše prodejů českých e-shopů je přímo závislá na dostupnosti internetu.

Hlavní zjištění analýzy Acomware:

  • Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
  • Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10–12 hodinou dopoledne;
  • Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – ty tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  • Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletů; 
  • Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Výzkum společnosti Acomware byl uskutečněn v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 a zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Celkem bylo zkoumáno přes 585 000 objednávek. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více