HTC a Valve představily finální verzi virtuální reality Vive

24. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC ve spolupráci s Valve uvedla na trh konečnou verzi virtuální reality Vive pro rozhraní SteamVR pro koncové zákazníky. Společnosti uvedli také technologii Vive Phone Services, která dále rozšiřuje standardy v oblasti virtuální reality.

Vive Phone Services představuje průsečík mezi realitou a virtuálním světem. Soubor technologií uživateli umožňuje interagovat s oběma realitami zároveň. Přijmout hovor, reagovat na zmeškaný, nebo vyřídit SMS či zkontrolovat kalendář tak bude možné přímo skrze helmu virtuální reality. Vive zakládá novou oblast hybridní reality, která nabízí využití pro domácí, ale i firemní zákazníky.

Konečná podoba Vive pro koncové zákazníky obsahuje vylepšenou konstrukci se systémem popruhů pro maximální stabilitu při hraní. Finální design vychází z inovací Vive Pre pro vývojářská studia, jež přinesl zcela bezdrátové ovladače s haptickou (vibrační) odezvou s dvoukrokovými tlačítky a čelně mířící kameru promítající realitu do virtuálního světa. Změny se dočkal také systém popruhů pro zvýšení stability a původní displeje nahradily nové s vyšším jasem, které prohlubují pocit vtažení do virtuálního světa.

V základním balení Vive budou k dispozici dva VR tituly:

  • Job Simulator: The 2050 Archives od společnosti Owlchemy Labs uživatele přesune do lehce sarkastického světa, kde veškerou práci vykonávají roboti.
  • Fantastic Contraption od společnosti Northway Games je interaktivní vyprávění o procházce po travnatém ostrovu, který se vznáší na obloze, a kde uživatel staví fantastický stroj o velikosti koně za pomoci svých vlastních rukou a pak sledujete, jak se valí světem.

Kromě startovacích titulů pracuje HTC s vývojáři také na dalším obsahu a nových typech použití v zábavním, maloobchodním, vzdělávacím, uměleckém zdravotním a automobilovém průmyslu.

„Vive byl od začátku na špičce řešeních virtuální reality nejen díky HTC, které od základu vyvinulo některé revoluční technologie,“ řekla Cher Wang, předsedkyně zastupitelstva a ředitelka společnosti HTC. „Od doby, co jsme v minulém roce představili Vive, jsme s Valve neúnavně pracovali na vývoji té nejlepší virtuální reality na trhu. Získali jsme mnoho ocenění a sledovali ohlas v médiích, průmyslu i ze strany zákazníků. A nyní jsme díky konečné verzi Vive pro koncové zákazníky schopni dostát naší vize přivést Vive do domácností po celém světě a umožnit lidem zažít pohlcující virtuální realitu způsobem, který probouzí představivost a skutečně mění svět.“

Vive pro koncové zákazníky bude možné předobjednat od 29. února. Komerční prodej odstartuje 1. dubna za cenu 799 USD ve Spojených státech amerických.

Štítky: 

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
Vlevo Krzysztof Konieczny, CEO společnosti Sun Capital, a vpravo Marek Prorok,  sales manager projektu Company (Un)Hacked v Zebra systems

Zebra systems se stala distributorem bezpečnostních VR kurzů Company (Un)Hacked

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems se stala distributorem řešení Company (Un)Hacked umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Interaktivní trénink ve virtuální realitě pomáhá zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci. Čtěte více