Hlídejte si ceny konkurence

8. 9. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Společnost Karsa Technologies představila analytické nástroje, které dávají e-shopům a distributorům možnost sledovat a vyhodnocovat detailně i souhrnně ceny produktů v konkurenčních e-shopech. Webová aplikace data zobrazuje v reálném čase formou grafů. Porovnává více než dva miliony produktů z Čech i zahraničí.

Cloudový nástroj zjednoduší provozovatelům e-shopů analýzu cen zboží a zajistí jim výhodu při strategickém plánování a cenotvorbě. Kromě dat o cenách produktů  nabízí Karsa Monitor i denní reporting konkurence a možnost srovnávání historických dat. Vývoj aplikace trval 14 měsíců a na její přípravě se podílely i největší české e-shopy.

Za pomoci zpětné vazby od našich zákazníků jsme navrhli analytické nástroje, které umožňují efektivní práci s daty od konkurence. Díky spojení denního reportingu, dlouhodobých modelů získají e-shopy kompletní podklady pro vlastní cenotvorbu a možnost rychle reagovat na změny trhu,“ vysvětlil Michal Ježek, CEO společnosti Karsa Technologies.

Kromě analýzy cenových hladin sleduje Karsa Monitor i cenové strategie na trhu. Aplikace například ukazuje, zda konkurence přeceňuje plošně, po kategoriích či zda se soustředí jen na stěžejní produkty. Nástroj také identifikuje, jak české e-shopy reagují na cenové akce největších hráčů v daném segmentu. Data v aplikaci je možné aktualizovat až padesátkrát denně, což umožňuje rychlou reakci na aktivity konkurence v nejlukrativnějších obdobích, jako jsou například předvánoční nákupy či sezónní slevy.

Díky paměťové optimalizaci velkých dat a využití paralelizace se vývojářům Karsa Technologies podařilo zajistit generování grafů založených na gigabytech dat v řádu sekund. Okamžité zpracování statistických údajů lze využít například pro testování rychlých cenových akcí a reakcí trhu. Analytické nástroje s nepřetržitým přístupem k aktuálním reportům poskytují možnost rychlé reakce a přizpůsobení vlastní cenotvorby z krátkodobého i dlouhodobého pohledu.

Aplikace je určena nejen provozovatelům e-shopů, ale také distributorům. Ti ji využijí především k monitoringu cenových hladin i pro nalezení nových příležitostí na trhu. Mezi hlavní funkce Karsa Monitoru patří online analýza, denní reporting prostřednictvím e-mailu a XML datové soubory pro napojení do dalších systémů. „Každému zákazníkovi sestavujeme po konzultaci balíček analytických nástrojů na míru. Při výběru nástrojů se zaměřujeme na obor podnikání, nabízené zboží i konkurenční subjekty,“ upozornil Michal Ježek. „Největší výhodu pro provozovatele e-shopu představuje možnost vygenerovat si aktuální detailní report pro zvolenou skupinu produktů, časové období a skupinu konkurenčních e-shopů kdykoli a bez nutnosti čekat na zpracování dat,“ dodal.

Štítky: 

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více