Hlavní trendy v e-mail marketingu

5. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
PAST. Počáteční písmena čtyř stěžejních faktorů, díky kterým je v posledních letech e-mail marketing funkční a úspěšný. A zdá se, že personalizace, automatizace, segmentace a testování budou nejdůležitější součástí e-mail marketingu i v nejbližší budoucnosti. Doplní je ale i redesign e-mailových kampaní a větší interaktivita.

Na světě je podle dat z webu statista.com z roku 2020 3,9 miliardy uživatelů, kteří používají e-mail denně, přičemž do konce roku 2022 má toto číslo vzrůst až na 4,3 miliardy lidí. To je polovina světové populace. Denně se přitom rozešle a přijme téměř 300 miliard e-mailů.

Kvůli těmto astronomickým číslům nemohou firmy e-mail marketing podcenit. Obliba tohoto marketingového segmentu každým rokem roste a je téměř jisté, že v blízké budoucnosti se na tomto trendu nebude nic měnit. „Soustředění marketingových specialistů na e-mailovou komunikaci je stále silnější. Dokazují to i další zveřejněná čísla ze světových průzkumů. Čtyři z pěti odborníků věří, že e-mail marketing udržuje zákazníky u jejich značky. Podle nich mimo jiné platí, že díky e-mailům dokáží se zákazníkem navázat hlubší vztah, než kdyby s nimi komunikovali přes sociální sítě,“ řekl Lukáš Machaníček, expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.

Chcete být úspěšní? Personalizujte

Podle Machaníčka má současný e-mail marketing čtyři základní stavební kameny. Prvním a nejdůležitějším je personalizace, správně zacílené kampaně mají totiž násobně větší návratnost. „Díky personalizaci předmětu si e-mail otevře až o padesát procent více uživatelů. Nejde však jen o generování oslovení v těle, případně předmětu e-mailu. Zprávy i nabídky by měly být šité na míru konkrétnímu segmentu publika, stejně jako nabídky konkrétních produktů konkrétním lidem a v neposlední řadě zasílání kampaní spuštěných automaticky na základě chování zákazníka,“ uvedl Machaníček.

E-mail marketing v číslech
  • Průměrná míra otevření uvítacího e-mailu je 82 %;
  • 46 % e-mailů je otevřeno v mobilních aplikacích;
  • 73 % mileniálů upřednostňuje pracovní komunikaci prostřednictvím e-mailu;
  • až na 59 % lidí má při rozhodování vliv e-mail marketing;
  • 35 % marketingových specialistů pošle svým zákazníkům průměrně tři až pět e-mailů týdně;
  • vVidea vložená do e-mailu zvyšují míru prokliku až o 300 %.

Právě automatizace je v kombinaci se segmentací dalším pilířem úspěšné e-mail marketingové kampaně. Oba zmíněné prvky mohou firmám výrazně ušetřit finanční náklady a také čas. Zprávy i nabídky by měly být plně automatizované, což ovšem neznamená, že program jen rozešle e-maily zákazníkům, ale například lze díky nim vystavět strategie založené na chování uživatele a lépe tak zacílit řízené sekvence e-mailů. Může jít například o welcome kampaně nebo opuštěný košík.

Testování jako motor pokroku

Posledním stavebním kamenem, na který se ale poměrně často zapomíná, je testování. „Kdo netestuje, připravuje se o velice důležitou zpětnou vazbu od zákazníků. Ne nadarmo se v marketingových kruzích říká, že král není ten, kdo jen posílá, ale ten, kdo ví, co posílá a jak. Z tohoto pohledu je zpětná vazba nedocenitelná, protože kdo své zákazníky neposlouchá a nereaguje na podněty zvenčí, stojí na místě a konkurence jej postupem času semele,“ doplnil Machaníček.

Kromě čtyř zmíněných segmentů existuje v e-mail marketingu i celá řada faktorů, které se v nejbližších letech dostanou ještě více do popředí. Podle Machaníčka bude čím dál větší prostor dostávat redesign a interaktivita.„Jedno z hlavních témat předpovídaných marketéry je minimalismus. E-maily by měly být přehledné, dobře strukturované a bez zbytečných detailů, které by příjemce mohly rozptylovat,“ poradil Machaníček.

V neposlední řadě se stále více prosazuje trend interaktivity, který částečně souvisí s testováním. Opět jde především o zpětnou vazbu od zákazníka, která se dá získat mnoha způsoby. Dobře posloužit mohou například animovaná tlačítka a výzvy k akci, uživateli na míru tvořený obsah či ankety nebo také obrázkové a produktové carousely. Řada z těchto možností je náročnější na zpracování, lze je však nakódovat,“ uzavřel Machaníček.

Štítky: 

Podobné články

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více