Hackeři při útocích (opět a stále častěji) napodobují známé značky

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnostiCheck Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích byl opět LinkedIn, uživatelé si tak musí dávat pozor na nejrůznější triky. Sociální sítě jsou celkově nejčastěji napodobovanou kategorií, následují technologické organizace, které na druhém místě vystřídaly přepravní společnosti.

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl nebyl nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí může dojít k dalšímu nárůstu.

„Phishingové e-maily jsou v arzenálu prakticky všech hackerů, protože jde o rychlou a efektivní cestu, jak při relativně nízkých nákladech vyzkoušet pozornost milionů uživatelů,“ řekl Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Důvěryhodné značky v uživatelích vzbuzují falešný pocit bezpečí, čehož kyberzločinci mohou zneužít.“

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ dodal Peter Kovalčík.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)
Štítky: 
Bezpečnost, Phishing, Check Point

Podobné články

Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji než v 1. pololetí loňského roku

20. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování zranitelností a aby podniky zlepšily kybernetickou hygienu a správu oprav softwaru. Čtěte více

Nová služba Acronis MDR přináší integrovanou obnovou po útoku a další možnosti

14. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Nová služba Acronis Managed Detection and Response (MDR), dostupná poskytovatelům MSP využívajícím Acronis Cyber Protect Cloud, umožňuje nabízet bezpečnostní monitoring, rychlou detekci, investigaci, eliminaci hrozeb, reakci na incidenty a nápravu kybernetických útoků na profesionální úrovni bez nutnosti udržovat kvalifikovaný tým a specializovanou sadu nástrojů. Čtěte více

Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek

10. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Podle výroční zprávy State of Ransomware 2024 společnosti Sophos se průměrná výše výkupného za poslední rok zvýšila na pětinásobek. Organizace, které zaplatily výkupné, uvádějí průměrnou platbu ve výši dvou milionů dolarů, oproti 400 000 dolarů v průzkumu z roku 2023. Výkupné je ale pouze částí celkových nákladů. Čtěte více

Obavy o zabezpečení cloudů má 96 % firem

9. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Neustálý vývoj a zavádění nových cloudových aplikací komplikuje zabezpečení podnikového IT. Podle průzkumu společnosti Fortinet například 96 % respondentů uvádí, že mají střední nebo velké obavy o cloudovou bezpečnost. Podle 93 % dotazovaných je vážným problémem zejména všeobecný nedostatek odborníků na zabezpečení cloudů. Čtěte více