GDPR zefektivní práci IT oddělení

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Za rok touto dobou již budou muset firmy splňovat nová Obecná nařízení o ochraně údajů, známá pod zkratkou GDPR. Mnozí firemní představitelé v nových pravidlech EU o ochraně osobních údajů spatřují nepříjemnosti, v horším případě další plýtvání unijními penězi. IT experti napříč celou Evropou naopak očekávají, že se jejich práce díky GDPR zefektivní.
Foto: Pixabay.com

Většina vedoucích IT pracovníků evropských firem (63 %) předpokládá, že díky novým regulacím získají více pravomocí. Budou totiž moci prosazovat ochranu údajů v organizacích, v nichž pracují. S tímto zjištěním přišla společnost Kaspersky Lab ve studiiOd nejasností k vyšším pravomocem – prostřednictvím GDPR k lepší ochraně dat.“

Výsledky studie naznačují, že se IT experti velmi zajímají o ochranu osobních dat. Protože se každý den potýkají s ochranou dat před jejich zneužitím, májí jisté pochybnosti o současném stavu nakládání s daty v rámci firem. Pouhá polovina (55 %) IT expertů se totiž domnívá, že jejich firma v současnosti dělá dostatek pro to, aby ochránila svá osobní data. I proto není jeden z pěti expertů (22 %) přesvědčen o tom, že jejich společnost splní do 25. května 2018 veškeré požadavky nového nařízení.

Jejich znepokojení a vědomosti získané během praxe spojené s ochranou dat staví IT experty do jedinečné pozice, pokud jde o prosazování nových a účinných předpisů na jejich pracovišti, říká Kaspersky Lab.

Spousta IT expertů (63 %) nyní přiznává, že se v nových regulacích příliš nevyzná a neví, jaké je ještě čekají úkoly. Na druhou stranu jim GDPR dá šanci změnit způsob, jakým firmy nakládají s osobními údaji občanů EU. Polovina (51 %) vedoucích IT pracovníků si také myslí, že se jejich práce díky GDPR zlepší. Mnozí z nich (66 %) by rovněž uvítali školení o GDPR a významu pro jejich organizaci.

„Zcela přirozeně mohou mít IT experti po celé Evropě obavy z množství práce, kterou bude obnášet soulad všech pracovníků s GDPR. Konec konců jsou to právě oni, kdo má nejucelenější představu o tom, kolik práce musí být ještě odvedeno. Znají aktuální stav ochrany osobních dat a vědí, co a jak by mělo být zlepšeno pro to, aby byla zaručena jejich maximální ochrana,“ řekl Petr Kuboš, regionální obchodní manažer pro východní Evropu ve společnosti Kaspersky Lab.

Pro účely studie bylo dotazováno přes 2 000 IT expertů ohledně jejich připravenosti na GDPR. Průzkum proběhl na území Velké Británie, Francie, Německa, Itálie, Španělska, Portugalska, Nizozemí, Belgie, Dánska, Švédska a Norska. Společnost Kaspersky Lab také vytvořila online hub, kde se firmy mohou dozvědět více informací a rad týkajících se vylepšení ochrany osobních dat občanů EU, tak aby byly připraveny na GDPR.

Štítky: 

Podobné články

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Co přinesly dva roky s GDPR?

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, neboli General Data Protection Regulation (GDPR), nabylo účinnosti 25. května 2018. Kolem tohoto data se zdálo, že nastává naprostá právní revoluce a „nezůstane kámen na kameni“. Dva roky účinnosti nařízení však ukázaly klidnější vývoj, i když rozhodně nelze tvrdit, že se nedělo nic zajímavého. Čtěte více

Spotřebitelé volají po důslednější ochraně osobních údajů

6. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Devět 9 z 10 Čechů je velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když jde o web značky, kterou zná. Skoro třetina z nás (31 %) souhlasí s tvrzením, že nabídka komunikačních služeb je velmi složitá. Mimo televizi sleduje filmy přes jiná zařízení 62 % Čechů, v zahraničí je to třetina domácností. Čtěte více

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více