GDPR? Nezapomínejte na USB disky (+infografika)

15. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kingston a Eset)
Problematice GDPR je v posledních dnech a týdnech věnován značný prostor. A protože jde o opravdu komplexní záležitost, mohly by se podcenit zdánlivé drobnosti, jakými může být například používání USB (flash) disků k přenášení firemních dat. Zajímavé statistiky o jejich využívání uvádějí společnosti Kingston a Eset.

Věděli jste, že až 22 tisíc USB disků a téměř tisíc mobilů ročně najdou zaměstnanci anglických prádelen zapomenutých v kapsách v oblečení? Jen 53 % z nich se přitom vrátí svým původním majitelům. Z dalšího průzkumu vyplynulo, že až 48 % lidí, kteří naleznou nějaké ztracené paměťové médium, si prohlíží jeho obsah. V těchto souvislostech je jistě zajímavé podívat se na to, jak si chráníme naše data, obzvláště když v EU brzy vstoupí v platnost nová směrnice GDPR.

„Náš průzkum odhalil, že až 80 % podniků nemá definovánu žádnou politiku pro používání a správu paměťových zařízení,“ uvedl Marcin Gaczor, business development manager ve společnosti Kingston. „Většina USB disků není ve firmách nijak kontrolována či řízena, což zvyšuje riziko neautorizovaného přístupu, úniku důvěrných informací a porušení bezpečnostních politik.“

Prevence a detekce potencionálních rizik jsou prvotní obrannou linií. Firmy vynakládají obrovské peníze na preventivní obranu před útoky hackerů, přitom mnohem větším rizikem je zaměstnanec, který ztratil disk plný důvěrných informací, nebo který se jednoduše rozhodne citlivá data na USB vynést z firmy a prodat je dál. „Pokud mají zaměstnanci pocit, že bezpečnost je jen hra, rizika narušení budou stále velké a kritická data nikdy nebudou v bezpečí. Je třeba změnit firemní kulturu od základů, aby i bezpečnost USB disků dostala takovou pozornost, jakou si opravdu zaslouží," dodal Gaczor.

Z nedávného průzkumu společnosti Eset, který uskutečnil portál Seznam.cz vyplynulo, že USB disky pro přenos dat využívá více než 81 % lidí, ale pouze 27 % respondentů chrání jejich obsah šifrováním, heslem nebo hardwarovým klíčem. Externí paměťová zařízení si výrazně méně chrání mladí lidé do 24 let.

„Polovina lidí už zažila osobně nebo u některého ze svých kolegů, že se jim USB disk neopravitelně poškodil. Třetina se setkala se ztrátou disku a sedm procent má zkušenost s jeho odcizením,“ poznamenal Miroslav Dvořák, technický ředitel Esetu. Ti, co zažili negativní zkušenost s USB diskem, jej však nadále používají pro pracovní účely a dokonce více než ti, kteří podobnou zkušenost nemají.

V drtivé většině případů si lidé na USB flash disky nahrávají soukromá data (v 82 %), ovšem čtyři z deseti Čechů je využívají i pro pracovní soubory. Citlivá firemní a pracovní data USB flash diskům svěřuje čtvrtina respondentů, přesněji až 23 %.

Štítky: 
GDPR, Flashdisky, Bezpečnost, Eset, Kingston

Podobné články

Foto: Pixabay.com

Nejrizikovější oblasti GDPR?

1. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta )
Z dotazování více než 300 reprezentantů českých firem a veřejných subjektů v průzkumu společnosti Konica Minolta vyplynulo, že největší rizika vnímají v oblasti zabezpečení databází CRM systémů, Čtěte více

Mobilita a GDPR zvyšují zájem o řešení pro sdílení a přístup k podnikovým dokumentům

26. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Z lokálního průzkumu společnosti Acronis vyplývá, že sdílení a přístup k podnikovým datům patří k největším výzvám českých SMB společností v oblasti ochrany dat. Nějaké řešení pro sdílení a Čtěte více

Eva Škorničková: GDPR se není důvod obávat

3. 7. 2017. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
V oblasti ICT bezpečnosti se GDPR skloňuje dnes a denně. Obavy a zbytečná hysterie však nejsou namístě. GDPR je podle právničky Evy Škorničkové opředené mýty a omyly, které je potřeba uvést na pravou Čtěte více
Foto: Freeimages.com

Ze souhlasu se zpracováním osobních údajů se kvůli GDPR stává časovaná bomba

22. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vivmail.cz)
Nejenom online marketing čeká s příchodem GDPR řada velkých změn, přičemž pro e-commerce a e-mailový marketing může být nejkritičtější souhlas se zpracováním osobních údajů. Veškerá data sesbíraná Čtěte více