Firmy chápou ochranu soukromí jinak než jejich zákazníci

9. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Ochrana osobních dat zákazníků se stala klíčovým prvkem obchodních strategií firem. Nezbytnost odpovědně nakládat s údaji o spotřebitelích podle analýzy Cisco Data Privacy Benchmark Study totiž diktuje firmám fakt, že 94 % zákazníků nenakoupí u společnosti, která dostatečně nechrání jejich data.

Studie zároveň ukázala, že investice do ochrany osobních dat už nevynucuje jen legislativa a tlak spotřebitelů, ale přináší reálné úspory a zisky.

Investice do soukromí rostou a vynášejí

Letošní studie potvrdila, že navzdory zhoršené ekonomické situaci ovlivněné nejprve covidem a následně konfliktem na Ukrajině, firmy zvyšují investice do ochrany soukromí svých zákazníků. V průměru vzrostla tato položka z 1,2 milionu dolarů ročně (2019) na 2,7 milionu dolarů v roce 2022.

Tyto náklady přitom rozhodně nelze považovat za utopené peníze. Více než 70 % dotázaných organizací uvedlo, že z investic do ochrany soukromí získávají „významné“ nebo „velmi významné“ výhody, jako například budování důvěry u zákazníků, snižování zpoždění prodeje nebo zmírňování ztrát v důsledku narušení dat. V průměru přitom návratnost dosahuje 1,8× původních výdajů.

Firmy vnímají soukromí jinak než jejich zákazníci

Studie ovšem odhalila až propastný rozdíl mezi tím, jak si opatření k ochraně soukromí zákazníků vykládají firmy, a tím, co očekávají přímo spotřebitelé.

Tak například pro spotřebitele je v oblasti ochrany jejich údajů imperativem transparentnost. Tedy přístup k jasným a srozumitelným informacím o tom, jak je s jejich daty nakládáno. Transparentnost označuje za nejvyšší prioritu 39 % spotřebitelů. Naopak zástupci firem uvedli v Data Privacy Benchmark Study jako nejdůležitější dodržování příslušných zákonů (30 % respondentů).

Ještě výrazněji je tento rozpor mezi „firemním“ a „zákaznickým“ pohledem vidět u nástrojů, které pro zpracování spotřebitelských dat používají umělou inteligenci. Zatímco 96 % organizací v průzkumu vyjádřilo přesvědčení, že s AI nakládají odpovědně a s etickými standardy, které zákazníci očekávají, sami spotřebitelé mají v 60 % obavy, jak jsou jejich údaje v AI využívány.

Tři čtvrtiny dotázaných spotřebitelů vidí cestu k posílení jejich důvěry v používání AI celkem jednoduše: firmy by jim měly poskytnout možnost se od služeb využívajících nástroje AI odhlásit. Identickou možnost odhlášení od služeb AI však jako efektivní nástroj pro zvýšení důvěryhodnosti AI vnímá jen pětina firem.

„Přístup organizace k ochraně soukromí má mnohem více dopadů než samotné dodržování předpisů. Investice do soukromí zvyšuje obchodní hodnotu v oblasti prodeje, zabezpečení, provozu, a co je nejdůležitější, důvěry,“ řekl Dev Stahlkopf, výkonný viceprezident a Chief Legal Officer Cisco.

Cisco v průzkumu ochrany soukromí ve firmách z celého světa 2023 Data Privacy Benchmark Study čerpalo z odpovědí více než 3 100 profesionálů z 26 zemí.

Štítky: 

Podobné články

Nová služba Acronis MDR přináší integrovanou obnovou po útoku a další možnosti

14. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Nová služba Acronis Managed Detection and Response (MDR), dostupná poskytovatelům MSP využívajícím Acronis Cyber Protect Cloud, umožňuje nabízet bezpečnostní monitoring, rychlou detekci, investigaci, eliminaci hrozeb, reakci na incidenty a nápravu kybernetických útoků na profesionální úrovni bez nutnosti udržovat kvalifikovaný tým a specializovanou sadu nástrojů. Čtěte více

Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek

10. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Podle výroční zprávy State of Ransomware 2024 společnosti Sophos se průměrná výše výkupného za poslední rok zvýšila na pětinásobek. Organizace, které zaplatily výkupné, uvádějí průměrnou platbu ve výši dvou milionů dolarů, oproti 400 000 dolarů v průzkumu z roku 2023. Výkupné je ale pouze částí celkových nákladů. Čtěte více

Obavy o zabezpečení cloudů má 96 % firem

9. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Neustálý vývoj a zavádění nových cloudových aplikací komplikuje zabezpečení podnikového IT. Podle průzkumu společnosti Fortinet například 96 % respondentů uvádí, že mají střední nebo velké obavy o cloudovou bezpečnost. Podle 93 % dotazovaných je vážným problémem zejména všeobecný nedostatek odborníků na zabezpečení cloudů. Čtěte více

Nový tým Esetu se zaměří na mezinárodní kyberkriminalitu

6. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Bezpečnostní experti z pražské pobočky ESETu se nově cíleně zaměří na mezinárodní aktivity kyberkriminálních útočných skupin. Nově vzniklý tým vedený Jakubem Součkem má za úkol aktivně vyhledávat a dlouhodobě monitorovat obávané útoky ransomwarem, který dle dat společnosti ESET posílil v minulém roce o více než 50 procent. Čtěte více