Elektroniku z druhé ruky zatím koupila teprve třetina lidí, obvykle na internetových bazarech

30. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ResSOLUTION Group )
S nákupem elektroniky z druhé ruky má zatím zkušenost jen zhruba třetina spotřebitelů – a ve větší míře jde o mladé respondenty. Obvyklým místem nákupu použitého elektra jsou aktuálně internetové bazary. Při výběru elektroniky obecně je pro nakupující klíčová cena produktu, často zohledňované jsou i technické parametry.

S nákupem elektroniky z druhé ruky má aktuálně zkušenost více než třetina spotřebitelů nakupujících alespoň někdy tento typ zboží. Z věkových skupin jsou v tom nejzkušenější mladí respondenti ve věku 15–34 let (44 %). Mobilní telefony, tablety, notebooky a počítače patří mezi nejobvyklejší typy zboží nakoupené tímto způsobem. Mobil či tablet z druhé ruky si koupilo 44 % dotázaných, počítač nebo notebook 40 %.

Nejčastějším místem nákupu elektroniky z druhé ruky jsou pro respondenty, kteří už někdy takto nakoupili, internetové bazary (44 %), ale poměrně často si přístroje pořizují také od známých nebo rodiny (30 %), na e-shopech se second-hand elektronikou (30 %) nebo na sociálních sítích (28 %).

Co všechno hraje roli při nákupu elektroniky?

Mezi rozhodující faktory ovlivňující výběr jakékoli elektroniky řadí respondenti zejména její cenu, kterou uvedlo 87 % spotřebitelů. Dalším důležitým faktorem jsou technické parametry produktu (63 %), které navíc častěji vybírali respondenti starší 55 let. Na třetím místě je značka (53 %). Nejméně důležitými aspekty při nákupu jsou barva produktu, možnost vrácení zboží zdarma nebo udržitelnost zboží a použité materiály.

Když se na jednotlivé aspekty v rozhodovacím procesu podíváme v různých socio-demografických skupinách, zjistíme, že například technické parametry elektroniky zmiňovali ve větší míře starší respondenti, značka je zase nadprůměrně důležitá pro respondenty s vysokoškolským vzděláním, design (který obecně při výběru více zohledňuje čtvrtina nakupujících) ovlivňuje rozhodování spíše mladších respondentů a doporučení od známých či recenze na webu ve větší míře zohledňují ženy.

Výzkum provedla výzkumná agentura ResSOLUTION Group na vzorku pětistovky respondentů české internetové populace z Českého národního panelu ve věku 15 let a více.

Podobné články

TD SYNNEX bude ve svých skladech držet repasované produkty Cisco Refresh

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TD SYNNEX)
Společnost TD SYNNEX vychází vstříc rostoucí poptávce po udržitelných řešeních v oblasti IT. Nově bude držet repasovaná zařízení s certifikací Cisco Refresh přímo ve svých evropských skladech. A to včetně českého skladu v Boru u Tachova, který je největším logistickým centrem distributora v Evropě. Cirkulární produkty tak budou připraveny k okamžité expedici. Čtěte více

Tužka jako nástroj udržitelnosti? České firmy v průzkumu překvapily

4. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Pro drtivou většinu českých firem je udržitelnost kancelářského provozu důležitým tématem. Liší se ale v tom, co si pod tímto pojmem představují – někdo třídění odpadu, někdo digitalizaci, a třeba cirkulární ekonomika zatím překvapivě zůstává na okraji zájmu. Některé představy o udržitelnosti jsou vysloveně bizarní. Čtěte více

Jak Canon repasuje multifunkce

13. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Firmy se při nákupu tiskových zařízení stále častěji ptají po ekologických referencích výrobců. Ti tak musí reagovat na rostoucí poptávku po produktech a službách, které minimalizují dopad na životní prostředí. Canon je na tyto požadavky připraven díky dlouhé historii oběhového hospodářství. Třeba repasované multifunkce řady imageRUNNER ADVANCE ES znovu využívají nejméně 90 % původních dílů. Čtěte více

ATC podporuje udržitelnost IT produktů

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers nabízí resellerům nový unikátní parametr u zboží, a to TCO Certified – jde o označení výrobků, které jsou tzv. globálně společensky odpovědné. Čtěte více