E-shopy vylepšily nakupování z mobilů i bezpečnost

29. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Ve studii Český košík roku, která již třetím rokem zkoumá pohodlnost nakupování na největších českých e-shopech, se letos utkalo 111 internetových obchodů. Oproti roku 2015 zásadně vzrostla nejen spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů, ale i úroveň zabezpečení dat, které o sobě uživatelé e-shopům zanechávají (oproti loňským 16 % bylo letos certifikátem HTTPS zabezpečeno 53 % e-shopů).
Foto: Freeimages.com

„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“ řekl Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie.

Všech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody vytvoří 70 % obratu celé české e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat sto miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

Budoucnost je v mobilních telefonech

V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplnil Daněček.

„Podle posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ uvedl si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti Acomware.

Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.

Podobné články

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Vlastník Datartu může převzít Electro World a NAY

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ÚOHS)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení, v jehož důsledku získá společnost HP Tronic (majitel Datartu) skupinu NAY, pod kterou mimo jiné spadá také síť Electro World. Rozhodnutí již nabylo právní moci. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více