CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům.

Jinými slovy bude e-shop nově počítat veškeré slevy z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Zároveň na detailech produktů zobrazuje graf historie cen i cenové srovnání s Alzou. Pokud z něj vyjdou dvojky dráž, CZC.cz zákazníkovi cenu dorovná.

„80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,” uvedl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. K tomu mohou zákazníci využít graf historie ceny, který se bude zobrazovat u všech produktů na CZC.cz. Na něm zákazníci uvidí reálný pohyb ceny zboží za celou jeho historii prodeje na e-shopu. Kromě toho si mohou výhodnost ceny zboží přímo na webu CZC.cz porovnat s Alzou. Pokud bude Alza nebo jiná vybraná konkurence prodávat zboží za nižší cenu, CZC.cz částku dorovná.

Obchod CZC.cz se tak vydává odlišnou cestou ve srovnání s dosavadním běžným standardem na trhu, kdy se cena zboží počítá z původní maloobchodní ceny, za jakou zbylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi kritizují někteří zákazníci a nově ji má také změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Podle ní musí členské státy včetně České republiky zveřejnit opatření nezbytná k dosažení souladu se směrnicí do 28. 11. 2021 a e-shopy je následně budou muset uvést v platnost do konce května příštího roku. Jak Pilský podotkl, připravovaná změna legislativy není pro CZC.cz hlavní důvod, proč se e-shop ke změně rozhodl: „Důležitý pro nás byl názor našich zákazníků, kteří si přáli, abychom při výpočtu slevy přestali maloobchodní cenu zohledňovat. Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem.“

Stejný cíl má i neziskový projekt Hlídač shopů, který již několik let monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. CZC.cz s Hlídačem shopů spolupracuje již delší dobu a v souvislosti se změnou cenové politiky si u něj nechalo provést audit nového výpočtu slev. „Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvedl Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více