České e-shopy rostly v prvním čtvrtletí 2015 o 23 %

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Českým e-shopům se v roce 2015 daří. Za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich obrat meziročně o zhruba 23 %. Lidé mají větší zájem zejména o zboží do domácnosti, dařilo se však i prodejcům elektroniky, módy či dětského zboží.
Foto: Freeimages.com

Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na internetu přesáhl 70 miliard korun a představoval tedy více než šest procent obratu celého maloobchodu. „Pro letošní rok jsme my i další odborníci odhadovali, že e-shopy porostou o přibližně 15 %. Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Zákazníci mají největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.

Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ vysvětlil Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ řekla Penkala.

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekávají analytici společnosti Acomware obdobné tempo růstu. „Předpokládáme, že obrat e-shopů dále poroste o zhruba 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ uzavřel Penkala.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více