České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %

13. 7. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Acomware)
Tržby českých e-shopů se ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Acomware. Ty rovněž potvrzují rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z mobilů podílí na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.
Zdroj: Freeimages.com

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku činil meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20% nárůst.

„Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou zejména prodejci elektroniky, daří se i zboží pro domácnost a dětskému zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o více než 30 %.

Data za druhé čtvrtletí potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než z tabletů,“ řekl Penkala. Zatímco tablety se na obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.

Zkoumána byla data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy korun.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Vlastník Datartu může převzít Electro World a NAY

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ÚOHS)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení, v jehož důsledku získá společnost HP Tronic (majitel Datartu) skupinu NAY, pod kterou mimo jiné spadá také síť Electro World. Rozhodnutí již nabylo právní moci. Čtěte více