České e-shopy hlásí téměř čtvrtinový nárůst tržeb

29. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Po prvních šesti měsících tohoto roku je jasné, že internetové prodeje v Česku letos zlomí další rekord. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 %. Ve druhém čtvrtletí růst dokonce akceleroval a dosáhl 25 %. V tomto období byl mezi lidmi největší zájem zejména o sezonní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.
Foto: Freeimages.com

Uvedená čísla vyplývají z analýzy konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů. „První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %, vysvětlil Ondřej Klega z konzultační společnosti Acomware. Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji, než v tom prvním – konkrétně o 25 %. Potvrzuje se tím předchozí prognóza společnosti Acomware, že v roce 2016 bude obrat české e-commerce atakovat hranici sta miliard korun.

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze. Ta určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku. „V prvním i druhém čtvrtletí byla míra konverze zhruba 2,5 %, loni to bylo ve druhém čtvrtletí jen 1,6 %," řekl Klega, podle nějž rostou i nadále nejrychleji prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. „Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětlil Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

Česká e-commerce ve 2. čtvrtletí 2016:

  1. Tržby českých e-shopů vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 25 %. Za celé první pololetí pak růst dosáhl 22 %.
  2. Hlavní podíl na tržbách stále mají objednávky z desktopů – z těch plyne obchodníkům 86 % všech příjmů. Loni to bylo téměř 89 %.
  3. Míra konverze dosáhla ve 2. čtvrtletí téměř 2,5 % - loni to bylo pouhých 1,6 %. Zároveň došlo ke snížení průměrné hodnoty objednávky z loňských 1 737 Kč na aktuálních 1 347 Kč.
  4. Nejvíce rostl ve druhém čtvrtletí zájem o sezónní zboží – zejména klimatizace, bazény a ventilátory. Naopak lidé méně hledali elektroniku, spotřebiče nebo tepelnou techniku.
  5. Při platbě Češi stále častěji využívají platební karty – podle údajů GoPay již v 64 % případů. Populární jsou také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Metodika: Při analýze byla zkoumána data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně tři miliardy korun. Zdroj dat: Google Analytics.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více