České e-shopy chtějí být ziskovější a budou zvyšovat investice

2. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Loňský rekordní rok české e-commerce se pozitivně odráží také v očekáváních tuzemských e-shopů. Jejich majitelé plánují v roce 2016 další růst tržeb, chtějí však zároveň dosahovat větších zisků. Navýší též množství prostředků na svůj rozvoj.
Foto: Freeimages.com

Výzkum byl uskutečněn v průběhu ledna na vzorku 212 majitelů tuzemských e-shopů. Potvrzuje přitom, o čem se v ČR mluví již několik týdnů – české e-shopy prožily rekordní loňský rok a jsou rovněž velmi pozitivní v očekáváních na ten letošní. „Podle našeho výzkumu se téměř 78 % e-shopů podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze deset procent prodejců,“ řekl Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Ještě zajímavější je pohled na to, jaký obrat obchody očekávají letos: celkem 84 % e-shopů odhaduje růst obratu o minimálně 10 %. Poklesu tržeb se bojí pouze dvě procenta respondentů.

Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci stanovili na rok 2016. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří též na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se ke stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně,“ vysvětlil Penkala.

Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že e-shopy ani přes větší důraz na svou ziskovost neplánují omezit investice do rozvoje. Více investovat plánuje 72 % obchodníků, což je o pět procent více než loni. Tyto finanční prostředky přitom plánují utratit zejména za marketing, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).

Hlavní závěry výzkumu Jak vidí e-shopy rok 2016:

  • Zvýšení tržeb loni zaznamenalo 77 % e-shopů; pokles se týkal pouze 10 % e-shopů. Pokud jde o podíl mobilních zařízení na obratu, u dvou třetin e-shopů nepřesahuje 10 %. Pouze pro 10 % obchodníků znamenají mobilní zařízení tržby nad 20 %.
  • V roce 2016 očekává růst obratu 84 % e-shopů, pokles pouhá dvě procenta. Zbylých 14 % předpokládá, že jejich tržby budou stagnovat.
  • Pokud jde o další cíle vedle růstu obratu, 31 % e-shopů se bude letos snažit maximalizovat zisk. Před rokem to bylo pouze 16 %. Pro 47 % e-shopů bude letos zásadní vylepšit své zákaznické služby, o procento méně chce zlepšit rovněž své marketingové aktivity.
  • 72 % e-shopů plánuje letos zvýšit investice do rozvoje o deset procent a více. Nejvíce hodlají jejich provozovatelé investovat do marketingu, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).
  • Pokud jde o marketingové investice, v roce 2015 směřovaly e-shopy nejvíce finančních prostředků do PPC reklamy a remarketingu, dále do zbožových srovnávačů, sociálních sítí, SEO a e-mailové komunikace. Prioritou pro rok 2016 bude znovu PPC, poroste ale význam SEO nebo e-mailingu.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více