Češi se rozhodují dle bezpečnostní minulosti firem

26. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Téměř dvě třetiny Čechů (62 %) by se vyvarovaly využití poskytovatele online služeb, který v nedávné době čelil incidentu se zabezpečením bankovních informací. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab mezi jedenácti tisíci uživateli v řadě zemí, včetně Česka.

Pouze polovina respondentů (53 %) v Česku připouští, že by si vybrali poskytovatele finančních služeb nebo nakupovali v internetovém obchodě čistě na základě toho, že zavedl přídavná bezpečnostní opatření, aby tak ochránili své peníze nebo soukromá data. Průzkum také zjistil, že se jen 52 % dotázaných v ČR obává o zabezpečení dat společností, kterým sdělují své osobní a finanční informace (oproti loňsku jde pouze o tříprocentní nárůst).

„Stále více zákazníků by rádo využívalo a spoléhalo se na mobilní bankovnictví a online platby. Náš průzkum zjistil, že by 35 % českých spotřebitelů využívalo online platby častěji, kdyby měli jistotu spolehlivého zabezpečení finančních transakcí. Je proto jasné, že poskytovatelé online služeb musí udělat více pro ochranu dat a transakcí, aby měli lepší vyhlídky na dlouhodobou ziskovost a dobrou pověst svého podnikání,“ řekl regionální manažer Kaspersky Lab Jan Sekera.

Údaje vyplývají z průzkumu Kaspersky Lab mezi jedenácti tisíci uživateli v řadě zemí, včetně Česka.

Štítky: 
Kaspersky