Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů.

„O tom, že nám zákazníci v náročných časech věřili, svědčí růst ve všech zemích, kde působíme. V ČR jsme rostli o 23 %, na Slovensku to bylo 36 % a v Maďarsku 27 %. Obrovský úspěch jsme zaznamenali v Rakousku a Německu, kde jsme vyrostli o 250, resp. 236 %,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Kromě expanze investovala Alza do rozvoje svých služeb a nabízeného portfolia. „Zaměřili jsme se na naše privátní značky např. sportovní vybavení Campgo či Stormred, ořechy Bery Jones nebo příslušenství k mobilním telefonům AlzaGuard a produkty AlzaPower či ekologickou drogerii AlzaEco,“ okomentoval rostoucí šíři sortimentu Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz a dodal: „Také obrat programu Alza Dropshipment meziročně vzrostl o 220 %, i díky zapojení nových velkých partnerů jako například prodejce módy Zoot nebo Alkohol.cz. Zároveň jsme spustili program Alza Partner pro prodej dárkových poukazů třetích stran či program Sdílej a ušetři pro skupinové nakupování.“

Zásadním se během pandemie ukázalo rozhodnutí intenzivně budovat síť samoobslužných výdejních AlzaBoxů, které umožňují jedno z nejbezpečnějších vyzvednutí objednávek. E-shop během roku jejich počet více než ztrojnásobil na 700. „Rychlost a současně bezpečnost doručení se stala jednou z hlavních potřeb zákazníků. Proto jsme rozšířili služby AlzaExpresu na 11 měst v Česku, západní Slovensko a Budapešť a spolupráci s Liftagem do 20 měst. S ním jsme vloni rozvezli přes 100 tisíc objednávek,“ zdůraznil Tomáš Havryluk.

V roce 2020 pokořilo 15 specializovaných segmentů miliardovou hranici. „Mezi nové miliardové speciálky se zařadily beauty a drogerie, hobby a zahrada, hračky, nositelná elektronika, služby, sport a tiskárny a spotřební materiál. Alza se tak stala opravdovým širokosortimentním prodejcem zboží a služeb,“ uvedl Jan Sadílek, ředitel marketingu v Alza.cz. Mobilní telefony přesáhly obrat čtyř miliard, těsně pod touto metou skončily notebooky, domácí elektro a příslušenství pro IT a mobilní telefony. „Rekordním dnem pro nás byl 14. prosinec s tržbami 292,5 milionu korun a 119 715 objednávkami. To představuje v průměru 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Změny v chování zákazníků se projevily v preferenci bezhotovostních platebních metod. Téměř 70 % všech plateb bylo provedeno platební kartou. Na úkor dříve velmi oblíbené platby dobírkou nebo v hotovosti při převzetí zboží se zvýšil podíl online plateb kartou na 46 %. U dodavatelů zase díky možnosti rychleji financovat jejich pohledávky vzrostlo meziročně využití služby Alza Invoice Financing o více než 440 %.

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více