Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“.

Nejčastějším příkladem, kterým se člověk nechá ovlivnit, je reklama. V posledních letech ale čím dál více roste význam hodnocení od reálných uživatelů, kteří mají se zbožím vlastní zkušenosti. To je jeden z hlavních důvodů, proč společnost Cyrrus Advisory ve spolupráci s Mendelovou univerzitou vyvíjí software MTA, který se zabývá analýzou textu.

Jedním z výstupů, který tento software využívá, je aplikace Opinio. Tato aplikace identifikuje důležité vlastnosti jednotlivých produktů a také to, jak na ně uživatelé reagují. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že spotřebitelé přečtou v průměru deset recenzí, než začnou věřit podniku v okolí. To samé platí i u zboží. Proto jsme se rozhodli lidem nakupování na internetu co nejvíce zjednodušit a vyvinuli jsme Opinio,“ přiblížil vznik aplikace její tvůrce Jaromír Landa z Mendelovy univerzity v Brně.

Mezi hlavní výhody patří aktuálnost, rychlost a jednoduchost

Díky mobilní aplikaci jednoduše a rychle zjistíte hodnocení produktů na základě recenzí od reálných spotřebitelů. Její obrovskou výhodou je aktuálnost. Platforma totiž pravidelně zpracovává online recenze z neustále se zvyšujícího počtu různých zdrojů.

Aktuálně testujeme, jak uživatelé tento nástroj přijmou. Věříme, že před Vánocemi lidem naše aplikace výrazně pomůže při jejich rozhodování a výběru těch správných dárků,“ uvedl Vladimír Vacula, product leader Cyrrus Advisory.

Opinio – hodnocení produktů nabízí přehled zboží prozatím ve třech segmentech. „Do dnešního dne jsme analyzovali statisíce recenzí z nejrůznějších zdrojů v oblasti mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů a objektivů,“ doplnil Vacula.

Samotná aplikace funguje v přehledném prostředí. Hodnotící kritéria přirozeně vyplývají ze zpracovávaných recenzí, na základě nejčastěji zmiňovaných vlastností a parametrů produktu. Není potřeba vyhledávat a pročítat nespočet recenzí k vašemu novému telefonu, aplikace to udělá za vás. U sledovaných parametrů je uveden počet pozitivních a negativních postojů. Navíc uživatel vidí i míru pozitivního sentimentu, jenž je vypočítán z počtu kladných a záporných názorů.

Cílem jsou další segmenty a spolupráce s e-shopy

Aplikace Opinio – hodnocení produktů je zdarma uživatelům přístupná na Google Play. Do budoucna Cyrrus Advisory plánuje zastřešit i další segmenty, například televizory nebo notebooky. „Postupně budeme přidávat také další oblasti, které lidé rádi objednávají a hodnotí. Rádi bychom také navázali intenzivní spolupráci s e-shopy, jejichž recenze bychom přímo v aplikaci chtěli zobrazovat výměnou za nákupní odkaz na jejich stránky. V nejbližší době také uvedeme našeho chatbota, který zájemcům dokáže jednoduše pomoci s výběrem nejvhodnější techniky,“ uzavřel Vacula.

Podobné články

Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?

30. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Na internetu dnes alespoň někdy nakupuje devět z deseti Čechů. Tuzemskou specialitou, která nemá v západních zemích obdoby, je například popularita dobírky. Češi zároveň rádi vyzvedávají zboží přímo u prodejců či na výdejních místech. Velmi aktivní jsou také v pročítání recenzí. Tak jako při fyzických nákupech jsou pak i na internetu českou doménou slevové akce. Čtěte více
Michal Krňák, AI produktový manažer Zoe.ai

Budoucnost využití AI v e-commerce

27. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zoe.ai)
Umělá inteligence je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automatizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta produktů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity, ale často s ní nemá nic společného. To však vůbec neznamená, že by AI reálně už neměla co nabídnout... Čtěte více

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více