O důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci rozhodne kvalita a přesnost generovaných dat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Největším problémem umělé inteligence je špatná práce s daty, soudí podle průzkumu společnosti Salesforce analytici firem napříč světovými trhy. Téměř šest z deseti oslovených uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co zrovna potřebují, přičemž více než polovina respondentů tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI.

Pro více než tři čtvrtiny pracovníků je přitom při vytváření důvěry v AI klíčové, zda generuje přesná, úplná a bezpečná data.

Proč je to důležité: Osm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících. Tento nový průzkum naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit - a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.

Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ uvedla Wendy Batchelder, SVP, Chief Data Officer v Salesforce.

Z průzkumu společnosti Salesforce dále vyplývá:

Umělá inteligence postrádá taková data, aby prokázala svůj užitek, což ohrožuje její přijetí

  • 56 % uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co potřebují.
  • 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.
  • 75 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.
  • 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.

Umělá inteligence vyškolená na nespolehlivých datech vytváří vážný problém v důvěryhodnosti

  • 62 % pracovníků tvrdí, že neaktuální veřejná data by narušila jejich důvěru v umělou inteligenci.
  • 71 % pracovníků tvrdí, že trvale nepřesné výstupy by narušily jejich důvěru v umělou inteligenci.
  • 54 % uživatelů AI nedůvěřuje datům používaným k trénování systémů AI.
  • 68 % pracovníků, kteří umělé inteligenci nedůvěřují, tvrdí, že tréninková data jsou nespolehlivá.

S dobrými daty si může umělá inteligence získat důvěru pracovníků

  • Pracovníci uvádějí, že pro budování důvěry v AI jsou rozhodující následující skutečnosti:
    • přesné údaje (82 %)
    • zabezpečení dat (82 %)
    • ucelené/úplné údaje (78 %)
  • 53 % pracovníků tvrdí, že školení AI na komplexních datech o zákaznících/společnostizvyšuje jejich důvěru v tento nástroj.

 Metodika: Společnost Salesforce provedla ve spolupráci s YouGov od 20. března do 3. dubna 2024 dvojitý anonymní průzkum. Zúčastnilo se ho téměř 6 000 analytiků pracujících na plný úvazek ve společnostech různých velikostí a odvětví v devíti zemích: Spojených státech, Velké Británii, Irsku, Austrálii, Francii, Německu, Indii, Singapuru a Švýcarsku. Průzkum probíhal online.

Štítky: 

Podobné články

HPE postavilo nejvýkonnější superpočítač v Polsku

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Společnost Hewlett Packard Enterprise představila nově sestavený superpočítač pro Akademické výpočetní centrum Cyfronet krakovské univerzity AGH, který se tak stal nejvýkonnějším výpočetním systémem v Polsku. Superpočítač podpoří umělou inteligencí řízený vědecký výzkum v astronomii, medicíně a ochraně klimatu díky vyššímu výkonu a vyšší energetické účinnosti. Čtěte více

Polovina českých firem si není jistá budoucností svého oboru, počítají ale s vlivem AI

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Téměř polovina (46 %) českých firem si není jistá, jak bude jejich odvětví vypadat v příštích třech až pěti letech, 71 % však potvrzuje, že na jejich budoucnost bude mít velký vliv umělá inteligence (AI) a generativní umělá inteligence (GenAI). Čtěte více

OpenAI představila GPT-4o: Nastává nová éra interakce člověka s počítačem

16. 5. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: OpenAI )
Společnost OpenAI uvedla nový model umělé inteligence GPT-4o, který značí významný posun k přirozenější interakci mezi člověkem a počítačem. Tento model je schopen přijímat a generovat výstupy v kombinaci textu, zvuku a obrazu, čímž rozšiřuje možnosti využití AI v praxi. Čtěte více

Copilot for Microsoft 365 zamířil do ArrowSphere Cloudu

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics umožňuje prodej produktu Copilot for Microsoft 365 prostřednictvím cloudové platformy ArrowSphere Cloud. Současně společnost nabízí specializovaný podpůrný program, který umožní partnerům akcelerovat obchodní příležitosti na bázi produktu Copilot. Čtěte více